• Müşteri Hizmetleri
  • Üye Girişi
  • Rehberde Yerini Al - Hemen Kayıt Ol

Bench Press için tavsiyeler, öneriler


Bench Press için tavsiyeler, öneriler

Bench Press Performansını Artırmak İçin Neler Yapılmalı ve Öneriler

Fitness ile ilgilenenler, bench press dendiği zaman biran duraksarlar. Bench presste göstereceğiniz performans, sizi hem motive edecek; hem de daha iyi göğüs kaslarına sahip olmanızı sağlayacaktır. Bench presste sürekli aynı ağırlıklarla çalışıyorsanız ve bir türlü artışa geçemiyorsanız guzellik.com.tr olarak size özel olarak hazırladığımız bu tavsiyelere mutlaka göz atın;

1- Barı Doğru Biçimde Tutun

Bench presste yapılan en basit hatalardan biri barı yanlış tutmaktır. Belki bunu çok fazla umursamıyor olabilirsiniz; fakat doğru tutuşu öğrendikten sonra size ne kadar fayda sağlayacağını görebileceksiniz.

2- Psikolojik Olarak Hazırlanın

Kendinizi psikolojik açıdan motive etmeye çalışın. Çalıştığınız ağırlıkla küçük çocukların bile bench press yapabileceğini içinizden tekrarlayın. Bu şekilde daha iyi motive olabilir, hatta daha yüksek ağırlıklara dahi çıkabilirsiniz.

3- İyi Biçimde Isının

Yeteri kadar ısınmadıysanız asla bench press yapmaya başlamayın. Aksi takdirde hem zorlanıp motivasyonunuzu düşürürsünüz, hem de sakatlanma riskiniz artar. Bu yüzden iyice ısınmalı, hatta düşük ağırlıklarla az da olsa göğüslerinizi çalıştırmalısınız. Daha sonra bench press sehpasına uzandığınızda daha iyi performans göstereceğinizi göreceksiniz.

4- Piramit Sistemine Göre Çalışın

İlk etapta düşük ağırlıkla çalışın, daha sonraki sette ağırlığı yükseltin, bir sonraki sette daha da yükseltin. 3 set olarak çalışıyorsanız 3. sette; 4 set olarak çalışıyorsanız 4. sette yapabileceğiniz maksimum ağırlıkla yapabileceğiniz kadar tekrar yapın. Böylece bench press konusunda kendinizi geliştirebilirsiniz. Bu arada tekrar sayılarını da ağırlığa göre düşürmeyi unutmayın. Örnek: 30 kilo ile 8 tekrar yaptıysanız, 40 kilo ile 6 tekrar yapmaya çalışın.

5- Göğsünüzü Yukarı Doğru Hareket Ettirin

Bench press yaparken göğsünüzü mutlaka yukarı doğru kaldırın. Böylece barla aranızdaki mesafeyi kısaltmış ve aynı zamanda daha iyi bir pozisyon almış olursunuz. Bu durum, ağırlık ve tekrar sayılarını arttırmanıza yarayacaktır.

6- Sırtınızdan Destek Alın

Bench press antrenmanında sırtınızdan ne kadar çok destek alırsanız başarılı olma şansınız o derece yükselecektir. Dolayısıyla sırt antrenmanlarını da önemseyin ve sırt kaslarınızın gelişmesini sağlayın. Bench press esnasında sırtınızı olabildiğince kasarak barı kaldırmaya çalışın.

7- Çok Fazla Çalışmayın

Eğer sürekli bench press çalışırsanız ve sadece bu noktaya odaklanırsanız gelişiminizi yavaşlatmış olursunuz.

8- Havlu Kullanın

Bench press yaparken sırtınızın altında mutlaka havlu bulunsun, bu şekilde gücünüzü daha iyi kullanabilir, ağrılarınızı da azaltabilirsiniz.


Eklenme Tarihi: 30/05/2020 kategori: Sağlık Ekleyen: guzellik.com.tr
İletişim Bilgileri

Güzellik Merkezi
Üyelik Tarihi: 03/03/2020

Mesaj Gönder

Bloglar Ara