• Müşteri Hizmetleri
  • Üye Girişi
  • Rehberde Yerini Al - Hemen Kayıt Ol

Doğal Güzellik İçin Gençlik Etkisi Yaratan 7 Doğal Besin


Doğal Güzellik İçin Gençlik Etkisi Yaratan 7 Doğal Besin

Doğal Güzellik İçin Gençlik Etkisi Yaratan 7 Doğal Besin

Teknolojinin de gelişmesi ile insanların ortalama yaşam süresi gittikçe uzamakta. Bu süre boyunca hayat kalitemizi arttırmak adına sağlığımızı korumaya çalışırken aynı zamanda dış görüşümüzü de genç tutmaya çalışıyoruz. İnsan vücudunda yaşlanma etkilerinin ilk belirtilerini görebildiğimiz bölge ise elbette cildimiz. Bazen doğal maskeler ile bazen ise oldukça pahalı ve kimyasal içerikli kozmetik ürünler ile cildimizi bu etkilerden uzak tutmaya çalışıyoruz. Peki cilt güzelliğinde tek destek cilt üzerinden sağlanan destek midir? Bunun cevabı hayır. Beslenme düzenimiz vücudumuzun her alanında etkili olduğu gibi cildimiz üzerinde de oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle, aldığımız besinlere dikkat ederek ve doğru kaynaklardan beslenerek hem sağlığımızı koruyabilir hem de cildimizin çok daha genç görünmesini sağlayabiliriz. Gelin, genç ve sağlıklı bir cilde kavuşmak ve doğal güzellik için tüketmeniz gereken besinlere birlikte göz atalım;

Selenyum içeren gıdalar

Uzmanlar tarafından sıklıkla önerilse de halk arasında çok yaygın olarak bilinmeyen selenyum maddesi, hem cilt hem de saçlar üzerinde onarıcı bir etkiye sahiptir. Güneş ışınlarının yarattığı hasarları onarırken ekstra bir koruma da sağlayan selenyum, kırışıklıklar için de onarıcı ve önleyici bir etkiye sahiptir. Ayrıca selenyum içeren balık, tavuk, yumurta, ceviz, pirinç, ay çekirdeği ve süzme peynir gibi besinleri tükettiğinizde saçlarınızın daha parlak ve gür olduğunu görebilirsiniz.

 

Çinko deposu besinler

Kırımızı et, kabak çekirdeği, yengeç, istiridye, ıstakoz, mantar ve kümes hayvanları gibi gıdalarda bulunan çinko, ciltteki esnekliği önleyerek gerginlik sağlar ve böylece yaşlılığın belirtileri olan sarkmalara karşı doğal bir tedavi geliştirir. Ayrıca çinko içerikli gıdaların tüketilmesi yaşla birlikte oldukça artan saç dökülmelerini azaltırken, saçların çok daha sağlıklı bir şekilde uzamasına yardımcı olur.

C vitamini bakımından zengin meyve ve sebzeler 

Özellikle cilt bakımlarında olmazsa olmaz sayılan C vitamini, gençlik belirtilerinden korunmak için de önemli bir besin deposudur. Çevresel faktörlerin vücudumuzda bıraktığı olumsuz hasarlara karşı yenilenmeyi destekleyen C vitamini sayesinde cildimiz ışıldar ve sıkı bir görünüm elde eder. Ayrıca içerisinde bulunan asit sayesinde de iltihap oluşumunu engelleyen C vitamini, akne ile savaşta da oldukça başarılıdır. Vücudumuza C vitamini desteğini, üzüm, kivi, limon, portakal, papaya, kırmızı ve yeşil biber, mango, greyfurt, ananas, maydanoz ve domates gibi birçok meyve ve sebze çeşidini tüketerek sağlayabiliriz.

E vitamini içeren besinler

Cildi nemlendiren ve onarıcı bir etki yaratan E vitamini, yaşlanma karşıtı ürünlerde de oldukça sık kullanılmaktadır. Siz de, günlük hayatınıza ay çekirdeği, badem, fıstık, mısır yağı, brokoli, mango, ıspanak, soya, kivi ve domates gibi besinleri dahil ederek vücudunuza içeriden vitamin desteği sağlayabilir ve daha genç görünebilirsiniz.

Omega-3 ve Omega-6 Yağ Asitleri

Sizi kalp hastalıklarından koruyacak olan Omega-3 içeren besinler aynı zamanda temiz, parlak ve sağlıklı bir cilde kavuşmanıza da yardımcı olur balık, keten tohumu, ceviz, deniz ürünleri, kuruyemişler ve bazı bitkisel yağlardan elde edebileceğiniz Omega-3 ve Omega-6 yağ asitlerini guzellik.com.tr olarak önerimiz gündelik beslenme düzeninize ilave etmelisiniz.

Demir deposuna sahip gıdalar

Hem cilt hem saç hem de vücut sağlığı üzerinde oldukça etkili bir kaynak olan demir, eksikliği gözlemlendiğinde ciddi problemlere yol açmaktadır. Gündelik hayatta tüketeceğiniz beyaz et, yeşil yapraklı sebzeler, bakliyatlar, tahıl içerikli gıdalar, yumurta, kuru meyveler ve kırmızı et sayesinde vücudunuzda demir depolanır ve gerekli anlarda kullanılır. Daha parlak saçlara ve cildinizde canlı bir görünüme ulaşmanızı sağlayacak olan bu besin grupları cilt bakım uzmanları tarafından da önerilmektedir. 

 

Potasyum içerikli besinler

Kan basıncındaki yükselişi düşürerek bir denge sağlayan potasyum, kalp atışını düzenleyerek vücutta yenilenme sağlar. Bu yenilenme hem bağışıklık sistemi üzerinde hem de cilt ve saç gibi dış görünüşümüzde fark edilir. Avokado, muz, süt, kivi, kabuklu patates, domates, erik, kabak, sebze suları ve fındık fıstık gibi kuruyemişlerde bulunan potasyumu bu yiyecekleri tüketerek hayatımıza dahil etmemiz oldukça önemli.



Eklenme Tarihi: 08/05/2020 kategori: Güzellik Ekleyen: Güzellik Rehberi
Telefon Numarasını Gör
İletişim Bilgileri

Güzellik Sitesi
Üyelik Tarihi: 28/09/2018

Mesaj Gönder

Bloglar Ara