• Müşteri Hizmetleri
  • Üye Girişi
  • Rehberde Yerini Al - Hemen Kayıt Ol

Karatay Diyeti Başlangıcı ve Dikkat Edilmesi Gerekenler


Karatay Diyeti Başlangıcı ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Karatay Diyeti Başlangıcı ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Karatay diyeti, en çok aranan ve en fazla uygulanan diyet türlerinden biridir. Prof. Dr. Canan KARATAY imzalı bu diyet, bizlere sağlıklı bir şekilde kilo verme olanağı sağlıyor. Peki, bu Karatay diyetini diğer diyetlerden ayıran özellikler nelerdir ve Karatay diyeti nasıl uygulanır? Öncelikle şunu belirtmemizde fayda var, Karatay diyetinde önünüze sabah 1 dilim kepeksiz ekmek, 3 dilim kibrit kutusu büyüklüğünde peynir gibi bir liste sunulmaz. guzellik.com.tr olarak bunun aksine tüketip tüketmemeniz gereken gıdalardan bahsedilerek kendi listenizi oluşturmanız önerilir. Böylece diyetten alacağınız verim de artacaktır; çünkü bir diyetin herkes üzerinde aynı etkiyi göstermesi neredeyse imkânsızdır.

Karatay Diyeti Nedir?

Karatay diyeti, Prof. Dr. Canan Karatay’ın ülkemizde yaşayan bireylere sunduğu özel bir diyet sistemidir. Bu sistemde amaç bize faydalı gıdaları tüketirken zarar teşkil edecek gıdalardan uzak durmaktır. Böylece yıllarca depoladığınız yağlardan ve kilolardan kurtulabilirsiniz. İşlenmiş ve hazır gıdaların yer almadığı; her şeyin doğal olarak seçildiği bir diyetten söz ediyoruz? Sizce böyle bir diyet programının başarılı olmaması mümkün mü? Elbette değil, o zaman siz de Karatay diyetiyle zayıflama sorununuzu tamamen ortadan kaldırabilirsiniz. Bunu başarmak zor değil; ilk önce inanmalı ve başarabileceğinizi öncelikle kendinize göstermelisiniz.

Karatay Diyeti ile Zayıflamak İsteyenlere İpuçları

Karatay diyeti, çok sayıda ipucu içeriyor ve bu özelliğiyle bir diyetten ziyade yaşam tarzını ifade ediyor. Bu açıdan Karatay ile kilo verenler, yalnızca kilo vermekle kalmıyor; aynı zamanda daha iyi bir yaşamın temellerini atmış oluyorlar. Şimdi teker teker bu ipuçları nelermiş öğrenelim.

- Sık Sık Yemek Yemekten Vazgeçin: Karatay diyeti ile kilo vermek istiyorsanız öncelikle öğün sayınızı 3 ile sabitlemeniz gerekiyor. Bunun üzerine çıktığınızda ve çok fazla yediğinizde doğal olarak kilo almış olursunuz. Asla 3 öğünden fazla yemeyin; zaten Karatay diyetinde oluşturacağınız her öğün, sizi en iyi şekilde doyuracak ve bir sonraki öğüne kadar tok tutacaktır.

- Kahvaltıyı Önemseyin: Kahvaltı, günün en önemli öğünüdür; çünkü hem bir önceki günün devamı; hem de devam ettiğiniz günün başlangıcı olarak kahvaltı yaparsınız. 2 günlük farklı beslenme periyodunun ortak noktası olarak kabul edilen kahvaltıda sağlıklı beslenmeli ve işlenmiş gıdaları asla tüketmemelisiniz. Böylece kilo verme şansınız daha da artmış olacaktır.

Karatay diyetine göre sabah kahvaltısında pastırmalı yumurta, yumurtalı menemen ya da 2 adet haşlanmış yumurta yiyebilirsiniz. Kahvaltıda bu üçünden birini tüketmek, protein ihtiyacınızı karşılamak adına son derece önemlidir. Peynir miktarı avuç içinizle sınırlı olmalıdır. Bu miktardaki peynir, sizi tok tutmaya yetecek ve kahvaltınızın zengin bir içeriğe sahip olmasını sağlayacaktır. Peynire ek olarak bir kâse ya da bir tabak salata da tercih edebilirsiniz. Dilerseniz yalnızca 1 adet domates ve salatalık da tüketebilirsiniz. Kahvaltıda ekmek yemeyin, bunun yerine ceviz tüketebilirsiniz. Ceviz yerine badem ya da fıstık da tüketebilirsiniz. Eğer ekmek yerseniz insülin direnciniz de bu nedenle artmış olacaktır. Yağlarınızın depo edilmesini istemiyorsanız insülin direncinizi kırmanız gerekir, bunun için ekmekten mutlak suretle uzak durmalısınız. Ortalama 10 adet zeytini de kahvaltınıza ekleyebilirsiniz.

Kahvaltının önem arz etmesinin en önemli nedeni, leptin hormonunun devreye girmesini sağlamasıdır. 

Kahvaltımızı doyurucu bir şekilde yaparsak güne uzun süre acıkmadan devam edebiliriz. Bu sırada leptin hormonunun devreye girmesiyle beraber vücudumuz, daha önce depo ettiği yağları kullanır. İşte bu yağların kullanılması, açlığımızı bastırırken ara öğün ihtiyacımızı da ortadan kaldıracaktır. Karaciğer ve pankreasımızı yormamak adına sık sık yemek yememeliyiz. Bunun yerine bu metodu kullanmalı ve ara öğünlerimizin depo yağlardan karşılanmasını sağlamalıyız.

Amacınız kilo vermekse insülin direncinizi yıkmanız gerekecek. Ekmeğin yerine cevizi tercih ettiğinizde yağların erimesini sağlayabilirsiniz. Özellikle basen ve göbek bölgenizdeki yağlardan bu şekilde kurtulabilirsiniz.

-Su Tüketimini Önemseyin: Su, her diyette üzerine basıla basıla anlatılan ve yağ yakma özelliğiyle bilinen bir sıvıdır. Su miktarı, günlük yaşantımıza, hava şartlarına ve harcadığımız enerjiye göre değişebilir. Minimum 2 ya da 2,5 litre kadar su tüketmemiz, kilo verme açısından oldukça faydalı olacaktır.

- Motivasyonunuzu Üst Düzeyde Tutun: Motivasyonunuz ne kadar iyi olursa, Karatay diyetinden sağlıklı sonuç almanız o kadar mümkün olacaktır. Motivasyonunuzu arttırmak için farklı yöntemler deneyebilirsiniz. Bunun için motivasyon başlıklı sayfamızı ziyaret etmenizi tavsiye edebiliriz.

Öğle Yemeğinde Ne Yenilmeli?

Öğle yemeğinde çok acıkmadıysanız bir şey yemeyebilirsiniz. Acıkmanız durumunda ince hamurdan lahmacun yiyebilirsiniz. 1 adet ince hamurlu bir lahmacundan zarar gelmez. Karatay diyetine göre üzerinde et ve sebze olması, yanında maydanoz ve soğan servis edilmesi, lahmacunun sağlıklı bir yiyecek olduğuna işarettir. İyi de lahmacun yersem kilo almaz mıyım demeyin; çünkü düşündüğünüzün aksine kilo almayacak, bunun yerine karaciğer yağlarınızı eritmiş olacaksınız. Bunun yerine küçük bir fincan miktarında fındık ve fıstık tüketebilirsiniz. Bu da sizi tok tutmaya yarar; fakat lahmacun yediyseniz bunları yememeniz daha iyi olur.

Ekmek ve Şekerden Uzak Durun:

Karatay diyetinden sağlıklı sonuçlar almak için ekmekten ve şekerden uzak durmalısınız. Böylece zayıflama olasılığınız giderek artacaktır. Önemli olan kilo vermekten ziyade sağlıklı kilo vermek; aksi takdirde verdiğiniz kiloları çok kısa bir süre içerisinde tekrar alabilirsiniz.

Köy Tavuğu Tüketin:

Köy tavuğu, Karatay diyetinde rastlanan önemli besin türlerinden biridir. Protein açısından oldukça zengin olan tavuk, aynı zamanda uzun süre tok kalmamızı da sağlar. Ayrıca kebap ve ızgara çeşitlerini de tüketebilirsiniz. Bunların yağsız olması ve yanında asla ekmek yenilmemesi gerekir. Böylece insülin direncinizi kırabilirsiniz.

İletişim Bilgileri

Güzellik Merkezi
Üyelik Tarihi: 03/03/2020

Mesaj Gönder

Bloglar Ara