• Müşteri Hizmetleri
  • Üye Girişi
  • Rehberde Yerini Al - Hemen Kayıt Ol

Ketojenik Diyet Nedir, Nasıl Yapılır?


Ketojenik Diyet Nedir, Nasıl Yapılır?

Ketojenik Diyet Nedir, Nasıl Yapılır?

Ketojiyenik Diyet Nedir?

Son dönemlerde ketojenik diyet oldukça meşhur bir duruma geldi. Öncelikle bu diyet çeşidinin Steve Jobs’un hastalığına yakalanmasından sonra daha uzun yaşamasında etkili olmuştur. Ayrıca hastalıklara karşı mücadelede de etkin bir diyet türüdür. Ketojenik diyet hastalıklara yardımcı olmasının yanında sağlıklı bir vücut ve sağlıklı bir zayıflama amacı ile de kullanılıyor. Diyetin temel prensibi karbonhidrat bakımından zayıf ancak yağ ve protein oranından zengin besinlerin tüketilmesine dayanıyor. Ketojenik diyetlerde kalori alımlarının yüzde 65’i protein, 5 i yağ ve kalan kısım ise karbonhidrattan sağlanıyor. Böylece ketozis süreci azalıyor ve zayıflama meydana geliyor. 

Ketojenik Diyet Nasıl Yapılır?

Düşük karbonhidratlı diyetlerde yağlı yiyecekler çok fazla öğünde azar azar tüketiliyor ve bu sayede tokluk hissinde kalıcılık meydana ve enerji seviyesi gözle görülür miktarda yükseliyor. Hastalıklara karşı da tavsiye edilen bu diyetlerin oldukça faydalı olduğu bilimsel çalışmalar sonucunda da kanıtlanmış durumda. guzellik.com.tr olarak önerimiz öncelikle ketojenik diyete başlarken kullanmaktan vazgeçmek zorunda kalacağınız bazı karbonhidrat zengini besinler var. Bunların başında ekmek, makarna ve pirinç geliyor.

Diyeti uygularken kaliteli protein ve yağların tüketilmesi gerekiyor. Bu protein yönünden zengin besinlerin başında da kırmızı et(Sığır) , kuzu, dana ve peynir çeşitleri geliyor. Ürünler mümkün olduğunca organik olmalı ki böylece sağlanacak fayda maksimum olsun. Diyette kullanılabilecek yağ çeşitleri ise Hindistan cevizi, sebze yağları. Fıstık kesinlikle tüketilmemeli ancak badem ve ceviz kararınca tüketilebilir. Türk yemeklerinin vazgeçilmezlerinden olan biber, domates ve soğan gibi şekerli sebze çeşitleri ve büyük oranlı nişasta barındıran patates de tüketilmemesi gerekenler sınıfındadır. Karbonhidrat seviyesi az olan orman meyveleri kararında tüketilebilir ancak kesinlikle aşırıya kaçırmamak gerekli. Baharatlardan feragat etmeniz gerekmiyor. İstediğiniz kadar tüketebilirsiniz. Özellikle bayanların vazgeçilmezi olan çikolata da az miktarda tüketilebilir. Ancak şeker seviyesi yüksek olduğundan çikolatanın mümkün olduğunca az tüketilmesi gerekiyor.


Eklenme Tarihi: 24/05/2020 kategori: Diyet Ekleyen: guzellik.com.tr
İletişim Bilgileri

Güzellik Merkezi
Üyelik Tarihi: 03/03/2020

Mesaj Gönder

Bloglar Ara