• Müşteri Hizmetleri
  • Üye Girişi
  • Rehberde Yerini Al - Hemen Kayıt Ol

Cilt Sağlığı İçin Bu Sebzeleri Tüketin


Cilt Sağlığı İçin Bu Sebzeleri Tüketin

Cilt Sağlığı İçin Bu Sebzeleri Tüketin

          Güzel görünmek ve sağlıklı bir bedene sahip olabilmek, doğal güzellik için mutlaka doğru ve dengeli beslenmek gerekiyor. Tükettiğimiz besinler beden sağlığımızdan cildimizin berraklığına, ruh sağlığımızdan moral motivasyonumuza kadar her hücremize kadar etki ediyor. Özellikle cilt sağlığımızda tüketilen besinler uygulanan kozmetik ürünlerden daha etkili oluyor. Birçok kimyasal karıştırılarak imal edilen kozmetik ürünler zamanla ciltte tahriş olmalara, lekelere, sarkmalara, kırışıklara sebep olabiliyor. Oysa doğada var olan ve kolayca ulaşabileceğimiz besinlerle vücudumuzu takviye etmek hem sağlımızı güçlendirecek hem de cildimiz üzerinde oldukça faydalı olacaktır.

Cilt sağlığı için hangi besinler tüketilmeli?

Yumurta: Yumurta, içerdiği Biotin maddesi ve B12 vitamini sayesinde cildi besleyerek cildin daha genç bir görünüm kazanmasına yardımcı olur.

  1. Ceviz: Ceviz, içerdiği Omega 3 sayesinde ciltte oluşan kırışıklıkları önleyerek cildin daha elastik bir yapı almasına yardımcı olur.
  2. Havuç, Kuru Kayısı, Hurma: Bu besinler içerdikleri zengin A vitamini ile cildi ultraviyole ışınlarından koruyarak lekelerin oluşmasına engel olurlar.
  3. Domates: cilt için faydalı besinlerden bir tanesi de domatestir. Güçlü antioksidan özelliği sayesinde cildi zararlı ışınlardan koruyarak cilt kırışıklarının oluşmasına engel olur.
  4. Avokado: Türkiye’de tüketimi çok da yaygın olmasa da içindeki kaliteli yağ oranıyla cilt için faydalı besinlerden bir tanesidir. A, C ve E vitaminleri sayesinde cilde parlak bir görünüm kazandıran avokado, ayrıca güneş ışınlarına karşı da cildi koruyor.
  5. Brokoli: Çinko, A ve C vitaminleri sayesinde cildin kurumasına ve kırışmasına engel oluyor.

Cilt sağlığı için dikkat edilmesi gerekenler

Bol Meyve Sebze Tüketmek: Meyve sebze tüketmek hem cilt sağlığımız hem beden sağlımız için önem arz ediyor. Bu sayede cilde vitamin, mineral, antioksidan katkısı sağlayarak parlak ve güzel bir cilde sahip olunabilir.

Bol Su Tüketmek: Vücut fonksiyonların tam bir şekilde devam ettirebilmek için guzellik.com.tr olarak önerimiz bol su tüketmek şart. Cildin temizlenmesi ve toksik maddelerin atılması için de bol su tüketmek önemli. Uzmanlar ortalama günlük su tüketiminin 2-2,5 litre olmasını öneriyor.

Şeker ve Tuzdan Kaçınmak: Vücuda hiçbir fayda sağlamayan bu iki besini tüketmekten de olabildiğince kaçınmak gerekiyor. Bunlar fazla alındığı zaman proteinlerin yapısını değiştirerek ciltte kırışıklıklara ve sarkmalara yol açabiliyor. 

 


Eklenme Tarihi: 22/05/2020 kategori: Sağlık Ekleyen: Güzellik Rehberi
Telefon Numarasını Gör
İletişim Bilgileri

Güzellik Merkezi
Üyelik Tarihi: 28/09/2018

Mesaj Gönder

Haberler Ara